poniedziałek, 17 sierpnia 2015

Wielomatka to ja :)

Mama trójki dzieci.
W oczach innych, zmęczona, narobiona, zaniedbana.
Takie słowa padły nie raz w moim kierunku.
Że pewnie ciężko, ze czasu na wszystko brak,  wzrok politowania czułam na sobie nie raz.
Ile w tym prawdy, jak jest u nas?
Zmęczona  - pewnie, że tak, ale nie dziećmi :)
Narobiona - czasem też, ale kto nie jest?
Zaniedbana - hmmm, zależy co kto ma przez to na myśli, ja osobiście na co dzień lubię dżinsy, adidasy czy baleriny, szpilek nie nosze bo nie lubię, makijaż od święta, kiecka na jakieś wyjście ale czy to znaczy, że zaniedbana? Nie chodze w przetłuszczonych włosach, w porozciąganych dresach czy też w wymiętej, poplamionej bluzie :)
Ciężko jest - i owszem, zawsze pod górkę ale jakoś specjalnie nie jest to dla mnie powód do nażekania.
Brak czas - a w życiu! wszystko kwestia organizacji i zaangarzowania drugiej połówki w codzinne obowiązki.
Dla mnie to, że chłop pracuje nie zwalnia go z innych czynności.
Bynajmniej u nas tak jest.
Dzięki temu ja mam czas dla siebie, nigdy nie musiałam kąpać się w biegu z płaczącym dzieckiem pod drzwiami, jeść na szybcika, czy sprzątać po nocy.
Czas znajdzie się też na przyjemności, książkę, samotne wyjście na pogaduchy,

Najlepsze w takim gadaniu innych jest to, że słowa padają z ust osób nie posiadających dzieci, bądź takich co jedno mają i zawsze zastanawiam się skąd oni mają pojęcie jak jest.
Ja rozumiem, że nie zawsze kolorowo, nie raz sama w duchu przeklinam gdy setny raz podnoszę zabawkę z podłogi, albo gdy dzieciarnia toczy między soba wojny i słyszę tylko mamoooo....
Ja rozumiem, że nie każdy facek kwapi się aby coś w domu zrobić, uważa, że zarabia i na tym kończą się jego obowiązki.
Rozumiem też, że znajdzie się mamuśka która sobie poprostu nie radzi, 
ale to nie znaczy, że wszystkie mamuśki kilkorga dzieci należy wrzucać do jednego worka.
Dla mnie posiadanie dzieci daje i tak bilans na duży + a te drobne niedogodności są niczym w porównaniu ze szczęściem :)
Ale o tym innym razem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz